Παρασκευή, 27 Ιουλίου 2012

Σπιρουλινα

  • Σπιρουλινα 0

Σπιρουλινα

ΣΠΙΡΟΥΛΙΝΑ (SPIRULINA)- SENSITIES Βοτανοθεραπεια.

Η Σπιρουλίνα (Spirulina platensis) είναι ένα μικροσκοπικό υδρόβιο φύκι οι διαστάσεις του οποίου κυμαίνονται από 0,3 έως 0,5 χιλιοστά. Το όνομα Σπιρουλίνα σημαίνει "μικρή έλικα" και αναφέρεται στη μορφή της δομής του φυκιού που αποτελείται από πολλά κύτταρα, που σχηματίζουν αποικίες υπό μορφή νηματίων, τα οποία, τις περισσότερες φορές, είναι σπειροειδή. Θεωρείται η πληρέστερη πηγή ολικής οργανικής διατροφής και παρέχει πάνω από 100 συνεργικά διατροφικά συστατικά. Αυτό το θαυματουργό φυτό είναι τόσο παλιό όσο και ο πλανήτης Γη και προέρχεται από την πρώτη στον κόσμο φωτοσυνθετική μορφή ζωής. Αυτό που καθιστά την Σπιρουλίνα πραγματικά μοναδική σε σχέση με τα άλλα φυτά είναι ότι τα διατροφικά συστατικά που περιέχει αυτό το θαυματουργό φυτό είναι άμεσα και εξ ολοκλήρου εύπεπτα. Απορροφούνται από τον ανθρώπινο οργανισμό σε ποσοστό πάνω από 95% σε αντίθεση με τις άλλες τροφές που έχουν ποσοστό απορρόφησης μικρότερο του 15%. Η NASA χαρακτήρισε τη Σπιρουλίνα "τροφή του μέλλοντος" και ο ΟΗΕ «ιδανική τροφή για την ανθρωπότητα», αφού με τόσα πολλά θρεπτικά συστατικά και σε τόσο μεγάλες ποσότητες που τα περιέχει, αποτελεί πολύτιμη τροφή σε περιπτώσεις υποσιτισμού.

Η Σπιρουλινα αποτελεί με περιεκτικότητα 50-70% την πλουσιότερη σε πρωτεΐνη "πράσινη τροφή", περιέχει πολύ λίγες θερμίδες, δεν περιέχει χοληστερίνη, έχει περίπου 58 φορές περισσότερο σίδηρο από ότι το ωμό σπανάκι , είναι 28 φορές πιο πλούσια σε σχέση με το ήπαρ του ωμού βοδινού και περιέχει όλα τα μέταλλα που χρειάζεται ο οργανισμός μας όπως σίδηρο, μαγνήσιο, κάλιο, ψευδάργυρο και σελήνιο. Θεωρείται από τις πιο πλούσιες τροφές στην αντιοξειδωτική προβιταμίνη Α (Β-καροτίνη) σε τέσσερις διαφορετικές μοριακές μορφές που βρίσκονται σε ένα φυσικά σχηματισμένο χημικό σύμπλεγμα, το οποίο είναι πολύ πιο εύκολα απορροφήσιμο από ότι το β-καροτένιο του μπρόκολου ή του καρότου και είναι ιδιαίτερα καλή πηγή των βιταμινών Β1, Β5, Β6, Β12 και Ε.

Η δράση της στον ανθρώπινο οργανισμό είναι πολυεπίπεδη. Τα κύρια αντιοξειδωτικά στοιχεία της Σπιρουλίνας δρουν κατά του καρκίνου και της πρόωρης γήρανσης. Τα αμινοξέα της προστατεύουν τα εγκεφαλικά κύτταρα και βελτιώνουν τη λειτουργία του νευρικού συστήματος. Είναι εξαιρετικά πλούσια σε χλωροφύλλη, η οποία είναι ιδιαιτέρως ευεργετική για το σχηματισμό των ερυθρών αιμοσφαιρίων του αίματος. Ταυτόχρονα καθαρίζει το αίμα απομακρύνοντας τις τοξίνες και διεγείρει τη λειτουργία όλων των ιστών και οργάνων του σώματος, ιδιαίτερως του ήπατος, το οποίο διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην απομάκρυνση των τοξινών από τον οργανισμό. Η Σπιρουλίνα επίσης περιέχει φυκοκυανίνη, η οποία υποστηρίζει την αποτοξινωτική επίδραση στο ήπαρ και στα νεφρά, προστατεύει τα κύτταρα από ελεύθερες ρίζες, διεγείρει την παραγωγή κυττάρων αίματος και ενδυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα. Ένα από τα κύρια πλεονέκτηματα της είναι ότι οι βιταμίνες της και τα μεταλλικά άλατά της δεν είναι συνθετικά αλλά 100% φυσικά και σε καμιά περίπτωση δεν περιέχουν τοξικά κατάλοιπα.

Τη Σπιρουλίνα σε μορφή σκόνης μπορείτε να τη διαλύσετε σε διάφορους χυμούς φρούτων, να τη βάλετε σε κρύες σος για σαλάτες και θαλασσινά ή ψάρια. Ένα κουταλάκι σκόνη Σπιρουλίνας μπορεί να δώσει υπέροχη γεύση σε διάφορα θαλασσινά εδέσματα. Προσέχετε μόνο να την προσθέτετε στο τέλος του μαγειρέματος, γιατί οι υψηλές θερμοκρασίες μπορεί να καταστρέψουν μέρος των θρεπτικών συστατικών της. Σε υγρή μορφή (σιρόπι), μπορείτε να την αναμείξετε σε νερό, αφεψήματα, χυμούς, αλλά και να τη βάλετε στο γιαούρτι ή στο παγωτό σας.

Τα βότανα είναι και πρέπει να αντιμετωπίζονται ως φάρμακα. Στα Sensities δεν υποστηρίζουμε την αυτοθεραπεία και σας προτείνουμε να συμβουλεύεστε πάντοτε το γιατρό σας πριν από τη λήψη τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου